مجله

جنس پارچه تشک طبی

در تولید تشک طبی و یا انتخاب تشک طبی جنس پارچه استفده شده در تشک طبی و روکش تشک طبی بسیار مورد اهمیت می باشد. بسیاری از مشتریان به دنبال تشک های طبی بدون حساسیت هستن. پس پارچه تشک طبی بسیار مهم می باشد. که دراین مقاله به موضوع جنس پارچه تشک طبی ژاکارد می پردازیم.

پارچه ای که در فرایندی پیچیده و برنامه ریزی شده از طریق تار و پود بافته شود و نقش و نگار را از طریق روند پیچیده ی تار و پود دریافت کند را پارچه ژاکارد گویند حال که با تعریف عامیانه و بین المللی ژاکارد آشنا شدیم بهتر است پیرامون منحصر به فرد بودن آن نیزصحبت کنیم. پارچه های معمولی که در صنایع پوشاک و نساجی و تشک های طبی استفاده می شود جنس های متفاوتی دارند اما ۹۰ درصد آنها رنگ و طرح خود را از چاپ می گیرند یعنی با چاپ بر روی پارچه سفید خام تبدیل به پارچه ای نقش دار می شوند که از مضرات این روش احتمال ایجاد حساسیت و آلرژی توسط رنگ های شیمیایی استفاده شده در چاپ است اما با بهره گیری تکنولوژی و استقبال مردم از منسوجات سازگار با محیط زیست و پوست بدن، پارچه ژاکارد به محبوبیت فراوانی دست یافت. طراحی پارچه ژاکارد به جای پارچه چاپ شده و یا رنگ بر روی پارچه بافته برتری قابل توجهی دارد. مخترع دستگاه بافت پارچه ژاکارد جوزف ماری ژاکارد نام دارد.

پارچه هایی که در تشک های طبی رویال استفاده می شود تماما از نوع ژاکارد می باشند. از دیگر ویژگی های این پارچه قدرت پایداری بیشتر و کشش بالاست و این مطلب را هم اضافه کنم که فرآیند بافندگی پارچه ژاکارد به نسبت پارچه های دیگر به نیروی انسانی و زمان بیشتری نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *